Olav og Frøydis Vestbøstad

fredag, oktober 31, 2008

Det nærmer seg helg...

Jeg skal ha arbeidshelg og da har jeg noen dager fri sånn midt i uka. Da har jeg tid til å se at barfrosten er fin:I dag er det 31.okt og Halloween. Her på Kattem gleder ungene seg til den dagen, utkledning og masse godteri. Klare regler er lagt, så håper vi at dem blir fulgt. For å komme i rett stemning er dagens middagsmeny fyllte paprika - her i ufyllt form:
Gresskaret som jeg fortalte om i forrige innlegg ble det gjort følgende med; kjernene fikk et lite oppkok før de ble tørket og stekt/ristet med olivenolje og salt i ovnen. Innmaten ble kokt til det var mørt, silt av og lett moset i foodprosessoren og brukt i muffins og pai. Noe av innmaten kandiserte jeg og det ble gode sukater. Vannet som jeg silte av innmaten ble til væske i solsikkebrød. Snakk om utnytting! I kveld skal vi prøve noe av det samme på Merciful - ungdomsklubben på Heimdal som Olav og jeg er voksenledere på sånn innimellom. Ha ei god helg da!

1 Comments:

  • Veldig kreativt med fylte paprika i dag. Ha en god kveld, her har det ennå ikke ringt på noen!

    By Anonymous Anonym, at fredag, 31 oktober, 2008  

Legg inn en kommentar

<< Home