Olav og Frøydis Vestbøstad

tirsdag, oktober 31, 2006

GOD HALLOWEEN!



I dag har vi hulet ut og skåret til gresskar på Åpen Barnehage. Av innmaten lagde vi gresskarpai, en uvant variant for de fleste tilstede, men de syntes det var godt, så her kommer oppskriften:

Paibunn: 200g hvetemel, 150 g smør, 2 ss vann

Gresskarfyll: 6 ss hvetemel, 3/4 bakepulver, ørlite salt, 1 ts kanel, 1 ts allehånde, 1/2 ts ingefær, 1/2 ts muskat, 2 egg, 1 3/4 dl sukker, 3 ss smeltet smør, ca 400g kokt gresskar, 1 boks vikingmelk, 2 ts vaniljesukker. Bland mel, pakepulver, salt og krydder. Pisk egg, sukker og smør. Tilsett gresskar, melk og vaniljesukker. Tøm blandingen i paiskallet og stek på 180 grader i ca 30 min. Serveres lunken med pisket krem eller vaniljeis. Nam, nam! (Knask-knask, ikke knep-knep)

2 Comments:

  • Hei!

    Takk for god tur-en! Glede meg verkeligt! Kjekt å få ein hilsen frå ein "innbarka" indonesiar:) God halloween videre!

    By Blogger Margrete, at tirsdag, 31 oktober, 2006  

  • Hallo ja! Uten å ha noen gang møtt dere, så føler jeg nesten at jeg kjenner dere litt. Det kan ha noe med å gjøre at jeg blir spurt om mr. Olav hver gang jeg er oppe på Yapentra.
    KJekt å se bloggen deres. Jeg skal følge med heretter. Må si jeg blei litt overraska over kommentar, men trivelig var det.
    Ha det riktig så fint videre i kulda:)

    By Blogger Liv Jorunn, at onsdag, 01 november, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home