Olav og Frøydis Vestbøstad

torsdag, mai 29, 2008

Er det bare streik som er løsningen?

I morgen braker det løst - streiken blir utvidet! Ungene skal ikke på skolen, ingen vet for hvor lenge. Jeg har strevd nok med å forsone meg med at de blir hjemme alene på dagtid i ca 4 uker i sommer og nå blir de det kanskje 4 uker til... Jeg vil at ungene skal ha best mulig lærere, og ja, jeg synes det er rett å belønne utdanning. Men er det bare streik som er løsningen?


Sykepleierne er også tatt ut i streik, vi og vil bli belønnet for utdanning. Det ser ut som Fagforbundet gjør det bedre, så snart tjener en hjelpepleier mer enn en sykepleier..... Men, er det bare streik som er løsningen?


Jeg er oppgitt og frustrert - og for å gjøre det enda verre så går visst lederne i landet vårt inn for felles ekteskapslov. Er det noen som streiker her - for det kunne jo vært en løsning.


Ute skinner sola og noe henger da i en tråd. På dette bilde en gassballong fra 17.mai.God torsdag videre:-)

1 Comments:

  • Eg e ikkje organisert fordi eg syns streik e teit.. Eg syns ikkje årslønna mi på ca 312 000 er så gale.. Men verre er det at eg kun har 19,48% stilling :-)

    By Anonymous Anonym, at søndag, 01 juni, 2008  

Legg inn en kommentar

<< Home