Olav og Frøydis Vestbøstad

tirsdag, september 08, 2009

Litt hverdagsprat

Det skjer mye på hjemmefronten - i går f.eks vaska jeg 6 maskiner med klær og så var det bare to ledige snorer i tørkerommet. Det henger klær overalt, for å si det sånn.

Jeg har vært på foreldremøte for konfirmantene. Det var ikke så mye forskjellig fra i fjor, men jeg synes det er så fint at de understreker at konfirmasjon ikke er en bekreftelse av dåpen, men at konfirmanten er interessert i å bli bedt for. Konfirmasjon er en forbønnshandling. Og så får de litt opplæring i hva kirka står for og hvordan en kan bli med i gjengen der - hvis en vil. Vi har flotte arbeidere i Heimdal menighet!

Nikolai strever litt med gangetabell, men i dag knakk vi 4-nøtta. Ved hjelp av en stjerne!


Start øverst med 0 og skriv tallene opp til 9 fordelt i en sirkel.Sett blyanten på 0! Første strek går til 4, så 8, så 2, så 6, så 0 - det blir en stjerne! og viola! - 4,8,12,16,20,24,28,32,36,40 - skjønner? Nikolai gjorde og nå sitter 4-gangen så det smeller! Tips til de andre, spes 7 og 8 mottas med takk!

Sånn går no dagan!

1 Comments:

  • Har et tips på hvordan man IKKE trenger å pugge gangetabellen. Jeg lærte samtlige med sanger, noe som har ført til at jeg ennå i dag må synge meg frem i gangetabellen. Har akkurat det samme på alfabetet...sangglad lærer og morsomme timer, men blir liksom aldri helt ferdig med dem :)

    By Anonymous Margaret Krutvik, at onsdag, 23 september, 2009  

Legg inn en kommentar

<< Home