Olav og Frøydis Vestbøstad

fredag, oktober 23, 2009

Skiftarbeider i Trondheim Kommune...



...det er det jeg er. Jeg er sykepleier i sånn ca 79,45% fast stilling, med arbeidshelg hver 3.uke. Mye av turnusen legges ut fra hvordan jeg jobber helgene. Jeg har 9 seinvakter og 16 dagvakter i dagens turnus - fordelt på 6 uker. I dag hadde vi allmøte på jobb. Det blir forandringer, noen har mista jobben, det har ikke jeg, men jeg har flytta helg. Det blir forandringer. Nå er turnusen min forandret ganske så mye. Jeg har fått 11 seinvakter og 14 dagvakter - samme antall, men 2 flere kvelder. Nå skal denne nye turnusen godkjennes før den settes ut i verden. På hvilket grunnlag gjør jeg det?

Jeg har arbeidshelg denne helga - så særlig tid til å tenke over alle eventualiteter blir det ikke, men jeg hadde nå lyst til å dele dette i kveld - og det er jo derfor en har blogg....?