Olav og Frøydis Vestbøstad

onsdag, januar 13, 2010

STUDENT!

Jeg har starta opp som student igjen - tar noen emner på Gimlekollen og idag har jeg starta lesingen.Faget er tverrkulturell kommunikasjon og jeg har studert dette før, men da et annet halvårsprogram. Første emne er Forståelsesformer i et tverrkulturelt perspektiv.

Det var en grei innkjøring til dette tema på TV Norge i går kveld på 4-retters middag.


Tommy Sharif inviterte sin "gjeng" på tomatsuppe - pølser og potetstappe - tressis til dessert. Flere ganger ble det sagt: "dere spiser jo..." og det ble sagt om egg i tomatsuppa. Tommy Sharif putta rå egg i suppa slik at de måtte skrelles etter å ha vært i suppa. Det var egg i tomatsuppa det! At han ikke kan å lese en anvisning på pakken handler ikke om hva som spises, men å koke opp i 5 min og koke i 5 min er det forskjell på!

Det ble en morsom seanse for oss. Jeg lo så tårene trillet og har du ikke sett programmet bør du se reprisen!