Olav og Frøydis Vestbøstad

onsdag, juni 20, 2007

Landsmøte i SMR

Sist helg reiste jeg til Nordhordland fhs på Frekhaug for å være med på sykepleiernes misjonsring sitt landsmøte. Jeg var kanskje 30 år yngre enn gj.snittsalderen, men hadde det topp. Dere skulle hørt de gamle sykepleierne fortelle fra sin utdanning - noe annerledes fra min. Ei fortalte fra Lovisenberg hvor de gamle diakonissene holdt på å gå fra forstanden av den dårlige oppførselen fra studentene. Bl.a var den dårlige oppførselen å gli ned på gelenderet fra 4.etg (i skjørt).
Cathinka Guldberg - stifteren av sykepleierutdanningen



Vi var samlet i misjonens navn, alle disse SMR'erne ber for misjonærene hjemme og ute. For sykehus og sykehjem, for sykepleiere og andre som jobber innen helse. "Virker sådann i det stille, det er det vi gjerne ville" Jeg fikk komme med en takk fra indonesiafeltet, mange som ber for de der ute uten at de kjenner dem personlig. Det fikk jeg høre mange ganger; vi har bedt for deg i mange år, nå har navnet fått et fjes. Det er stort og jeg reiste hjem i stor takknemlighet.