Olav og Frøydis Vestbøstad

onsdag, januar 31, 2007

HELSETILSTANDEN

I dag har jeg vært på kontroll hos Dr. Lundgård for diabetes og for å holde dere oppdatert der, så er langtids-blodsukkeret gått ned (nå 7,5) og det er fortsatt for høyt, så dosen på Metformin er nå økt. På en slik kontroll leveres urinprøve og jeg har en nokså kraftig blærekatarr, Selexid for den. Vekten ble også registrert og der er jeg ned 9 kg siden første gang målt i september. Omlegging i kosthold og trim er årsaken der. Trimmen har imidletid gitt meg en betennelse i muskler og sener i hælfeste under foten, så det må også behandles medisinsk. Bør avlaste foten mest mulig, så nå må jeg hinke 20.000 skritt for å opprettholde målet om 10.000 skritt til dagen.....!

Vel, sånn er ståa hos meg. Olav er på Kyrksæterøra denne uka, vi reiser til Fitjar lørdag for å være med i barnedåpen til Hanna Lovise og ellers er det en 2-3 årsmøter jeg skulle ha vært på. Skjønner ikke at folk kan være i fullt arbeid (jeg er jo bare student og hjemmeværende i tillegg til en del strøjobber!) Ha en fin dag.

3 Comments:

  • Hei. Du, ryktene her nede sier at du spilte tennis her. Vet du om et bra sted? Den banen i tasbi er visstnok gjort om til fotballbane... Har behov for litt fysisk aktivitet nå:)

    By Blogger Liv Jorunn, at onsdag, 31 januar, 2007  

  • Nei sak sei det "bale" på seg for deg ! Må se å bli frisk nå !
    Tenke ofte på dokk. KOm hjem fra Jaring Halus i dag, eg skulle hilse så masse fra lärerene der ute, de savne deg Fröydis !!!
    Klem SIlje

    By Blogger Silje og Kjell Audun, at torsdag, 01 februar, 2007  

  • Det var nyheter med både alvor, glede og motivasjon. Hinkingen din skulle jeg gjerne sett, spesielt hopp nummer 19.856 og utover....

    Gratulerer med det gode vekttapet, jeg har valgt å gå andre veien, + 12 kilo på 8 mnd. KULT!!!

    God helg!

    By Anonymous Anonym, at fredag, 02 februar, 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home