Olav og Frøydis Vestbøstad

torsdag, desember 03, 2009

JULESTEMNING

Mandag kveld var jeg invitert med på konsert i Vår Frues Kirke hvor vi hørte Hanne Krogh og tre tenorer (Thomas Ruud, Nils Harald Sødal, Marius Roth Christensen)



En fantastisk konsert på mange måter. Musikalsk selvfølgelig, men for meg fikk det meg i julestemning og det er en god stemning å være i på denne tiden av året. Hanne Krogh sa mye fint i tillegg til sangen og det brente seg inn; "det er viktig med all innpakningen vi har til jul; konserter, julebord, pynting osv bare vi husker at det er innpakningen. Vi må ikke glemme innholdet - Jesus Kristus som kom til jord" Og jeg sier meg enig i det. Som vi synger i en julesang; en jul uten Jesus har liten verdi, det blir som en pakke med ingenting i, for innhold er viktig, du tenker helt riktig, det blir ingen jul uten Jesus.