Olav og Frøydis Vestbøstad

søndag, april 03, 2011

Påsken i ord og toner


I kveld har vi arrangert "Påsken i ord og toner" i Betania. En fin kveld - om jeg skal si det selv - hvor påsken sto i sentrum gjennom sang, dikt og bibellesing. Her er programmet og siden jeg har regissert det selv setter jeg det på trykk:-)





- La meg få høre om Jesus – RDU 244 - Solosang

(RDU – Rop det ut, SB – Sangboken, BSB – Barnesangboka, SFH – Syng for Herren)

Palmesøndag:

Matteus 21,1-10

- Se, vi går opp til Jerusalem –
* dikt

- Hosianna, Davids sønn – RDU 149 – Fellessang

- Jesus, du er konge midt i blant oss – RDU 201 – Fellessang

Skjærtorsdag:

Luk 22,14-20, 39-46

- Den stunda i Getsemane – Solosang
- Du som låg i natti seine – RDU 64 – Duett
- Den vanskeligste bønnen – RDU 23 - FELLESSANG

Langfredag:

Joh 19, 1-11, 16-22, Matt 27, 38-51

- Du låg skjelvande i angst – RDU 57 – Fellessang m/solo 1.vers
- I det fjerne jeg skuer – RDU 161 – Fellessang
- Naglet til et kors på jorden – SB 671 - Fellessang


Påskedag:

Matt.28,1-10

- Påskemorgen slukker sorgen – SB 673 – FELLESSANG
- Livet vant, dets navn er Jesus – SFH 145 –FELLESSANG

* dikt

- Hvorfor valgte du en eselfole, Jesus – BSB – fellessang

- Deg være ære – SB 655 – FELLESSANG m/solo på 1.vers