Olav og Frøydis Vestbøstad

mandag, februar 14, 2011

PROSJEKT!

Jeg hadde lyst til å lære meg et nytt mønster i lappeteknikk. Dro på biblioteket, lånte meg noen bøker om temaet og fant ut at log cabin så ut som noe jeg kunne klare. Kappet mange lengder lyst og mørkt stoff og satte i gang.

Jeg fikk meg ny symaskin i 40-års gave (så den er ik
ke gammel!!)men den begynte å tulle med meg. Lange løkker under arbeidet, altså feil spenning i tråden. Jeg dro på service med maskinen og der fikk jeg vite at IKEA-tråd ikke var egnet til symaskiner. Vel, maskina ble fikset og jeg sydde glad videre, uten ikea-tråd og uten mer problem.

I kjelleren har vi et vindu og der var det behov for noen nye gardiner, så log cabin-prosjektet mitt ble til 2 blokker a 4 biter - sydd direkte på et hvitt stoff og så - nye gardiner til kjelleren.

Det ble mange og lange rester igjen og da sydde jeg en liten pompong - eller hva det heter - og så spørs det om det blir en liten løper på bordet der nede i kjelleren.